Hallå, varför varm sås?

Gårdagen var ännu en i raden av underbara höstdagar. Efter att ha kört lilltjejen till skolan på morgonen racade jag till mitt gym för att hinna med mitt favoritpass. Efteråt gav jag mig in mot Boston för att träffa Johanna och joina hennes gym under en vecka. Vi gick på ett mycket bra styrke- i kombination med balanspass. På vägen tillbaka till min bil som inte var parkerad mer än 5 minuter därifrån haglade kommentarerna. Jag vet inte vad det var med den vägen men någon form av testosteronläcka måste ha funnits i närheten. Förvånad blev jag när en nogorlunda så söt kille kallade mig " Hot Sauce". Vet inte riktigt om jag tyckte om det.

Mycket träning kanske ni tänker? Ja, nu ligger jag i hårdträning. Inför Göteborgsvarvet kanske ni tänker och ni har på sätt och vis rätt. Givetvis hjälper det att vara i god form inför lopppen men det jag nu tänker på är att se bra ut inför Florida i januari-februari. Det går inte längre att lura mig själv att den vågvisarens ständiga uppgång endast beror på mer muskelmassa. De senaste två månaderna har jag ätit gott, väldigt för mycket för gott. Jag kan inte forsätta på det viset men samtidigt tänker jag inte sluta med godsakerna så då återstår bara alternativet att dra upp träningsmängdne ett snäpp. Jag ska traska runt där på galfbanorna och känna mig hur snygg som helst. Så är det bara.

Nu rustar jag dessutom upp mig inför helgen, vilken kommer bli heelt galen. Under de 10 månaderna jag varit här har Marie och John aldrig varit ensamna under helgerna. Har en varit bortrest har jag alltid varit tvungen att hjälpa tid. MEN så i helgen kommer jag alltså var helt ensam med ungarna. Jag vet ärligt talat inte hur det kommer gå. Hur jag ska få ihop det med hundraelva aktiviteter, kallas, övernattningar, träningar, fotboll, simning........Jaja, en sak är säker. Helt utmattad kommer jag vara efter helgen. Det jobbigaste som jag märkt förut när man jobbar helg är att man inte får något andrum. Det är så sjukt tuft att jobba två veckor på raken.
Carro åker hem om mindre än två veckor. Hon jobbar sin sista dag på fredag då den nya Au pairen kommer. Ny Au pair innebär att hon måste lämna sitt rum och flytta ner i källaren, vilket inte är roligt alls. Vi hoppas på att min familj inte har något emot att hon bor här över helgen.


Kommentarer
Postat av: sus

Het frida,inte varm!

men kul ändå,man undrar ju vad sås har med saken att göra då...

2009-11-19 @ 10:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0