The New York Loft Hostel

Nu sitter jag på hostelet i Brooklyn och njuter av en underbar frukost. Väderleksrapporten säger att det ska bli en solig och klar dag. Perfekt shoppingväder med andra ord. Det är det enda som är på schemat för tillfället. Julklappar? Ja, det är svåra grejer. Men det känns som att om man inte kan hitta dem här i New York så kan man inte hitta dem någon annan stans heller.
Det är lite samma känsla som innfinner sig som när jag var här med Matilda för några månader dagen. Glädje blandat med sorg. Glädje för att vara här i vad som måste vara världen härligaste stad och sorg för att Caroline snart åker hem. På måndag lämnar hon Boston och Wellesley för Danmark och Köpenhamn. Men om bara några månader är jag hemma och kan åka och häsla på henne.
Tanken var i går att vi skulle åka in till Manhattan, MEN det visade sig vara grymt trevligt här på hostelet med allt folk så vi stannade här. Riktigt trevligt var det. Vi får se lite om kvällen repeterar sig eller om vi åker in idag istället. Känslan säger mig att det blir utgång följt av Bubby's för att sedan ta taxi hit och hämta upp våra väskor då vi åker tillbaka tidigt till Boston för att visa Barbara, Carros vän, vår hemstad. Söndagen avslutas sedan med en sista måltid hemma hos Carro.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj vad fint hostelet såg ut! Hoppas ni får en kanonkväll ikväll! Puss!!!

2009-12-05 @ 23:04:03
Postat av: sus

snacka om att livet är olika.julklappsshopping på manhattan,julklappsshopping NK & Freeport.

hua.

njut av staden åt mig med,mitt hjärta längtar tillbaka!

2009-12-06 @ 11:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0