Nu börjas det igen

Igår kväll höll jag mig inne då vi väntade den värsta snöstormen på kanske 20 år. Det är kastastrof att jag igår inte visste hur mycket en inch var. Men då jag såg skräcken i folkets ögon då de sa att de skulle kanske komma mellan 16-24 inches snö förstod jag att det var mycket. Nu vet jag att 1 inch är 2.50 någonting vilket betyder att vi kunde fått upp mot en halv meter snö på bara några timmar. Men då jag nu sitter i köket och kollar ut ser jag att det inte riktigt belv så farligt. Jag skulle uppskatta att det kom en 20 cemtimeter.
Snön kommer inte gå någonstans fram till julafton vilket betyder att jag äntligen kommer få en vit jul. Hur underbart är inte det?

Vad som inte är riktigt lika underbart och ett starkt argument för att jag ska bo där det är varmt året om då jag får barn är att det är så himla jobbigt att ta hand om barnen plaskvåta kläder varje dag då varit ute och lekt i snön. Jag vet inte, men jag inbillar mig att jag och Daniel inte var i närheten av att vara lika förtjust i snö som de här barnen. Förstår dock fortfarande inte hur ni, mamma och pappa, klarade böket utan torktumlare.
Usch, jag ser verkligen inte fram mot denna kommande veckan vad gäller städet. Barnen kommer garanterat ha med sin kompisar säkert varenda dag de får mindre läxa i veckan. 3 termobyxor, 3 jackor, 9 handskar osv är tillräckligt, nu kommer det bli 9 termobyxor, 9 jackor, 27 handskar. MINST. HJÄLP!



Här kommer en liten parentes om varför John är så organiserad som han här. Anledningen till detta är att då han var 18 år fick hans mamma en stroke. Ensam barns som han var tvingades han då att ta hand om både hemmet, hans pappa och mamma. Hemskt. Men för att få det att gå runt var han alltså tvungen att ha var sak på sin plats. Hur han klarade sig igenom skolan med skinande betyg är imponerande.

För att fortsätta på betygschemat och ytterligare en lite parentes så kom Katie och Ryan hem med sina progress cards i fredags. De varvar progress cards med report cards var sjätte vecka. Progress card är en indikation vilket betyg de sedan ska få i report carden. De var inte glad vad gäller Ryans om jag säger så. Nu blir det stenhård diciplin i sex veckor för att höja betygen. Om han inte lyckas, ja då blir det ingen elektronik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0