Nästintill perfektion

Jag har haft den underbaraste dag. På morgonen fick jag äntligen gått på ett av mina absoluta favoritpass, dubbelsteppen med Marca ( eller vad säger du Matilda?). Familjen kom hem någon gång efter tolv. Barnen behövde inte gå till skolan. Alla var på glatt humör. Känslan i huset är svårbeskrivlig.
Om bara några minuter ringer det snart på dörren. Marie väntar främmat. Hon har dragit igång en kvinnoklubb med 16 mammor som känner varandra sådär innan. En gång i månaden ska de få tillfälle att fly man och barn för att unna sig lite lyx i vardagen och lära känna varandra. PÅ schemat i dag står förrättsafton.
Vad vi gjort hela dagen är således att förbereda inför gästerna. Det har bakats och lagats, men framför allt har det julpyntats. Vi dekorerade julgranen och hur simpelt det än låter så kommer det vara ett av mian bästa minnen från året.
Idag är ytterligare ett bevis för att det ofta är de små sakerna som gör det. Marie är min mamma substitut och att sitta och kolla på när hon förberedde sin sparris, lufttorkad skinka och ostförrätt och samtidigt prata om alla mellan himmel och gjord var helt underbart. Hon känner mig utan och innan känns det som. Vi pratade mycket om hur det kommer bli sedan när jag kommer hem och hon sa saker som stämmer in mer på mig än vad jag själv få fram. Än en gång. Jag är så himla tacksam att få vara en del av dess underbara människors liv.

OCH nu vet jag dessutom vad Marie ska få i julklapp. Klassikern, vad ger man någon som redan har allting? Jag vet, en salladsslunga. Det saknade hon verkligen i köket ikväll. Familjen ska även få en julgrans dekoration med ett foto av mig i. Det är någonting som jag ska börja med, att samla på dekorationer att sätta i granen.



Kommentarer
Postat av: sus

man blir alldeles rörd,så fint.sådär som det ska vara.

2009-12-15 @ 12:05:01
Postat av: Matilda

dubbelstep är super kul, en anning förvirrande dock! men onsdags stepen var ändå favoriten! :)

saknar dig så mycket! är ledsamt att läsa din blogg, man vill bara vara där med dig :)

2009-12-19 @ 13:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0