Jag vet inte vad jag ska börja eller sluta

Jag vet inte riktigt vart förra veckan tog vägen egentligen. Den gick förbi med ett vansinnigt tempo. Måndag var helt plötsligt tisdag och nu är det söndag. Det var i stort sätt en vanligt vecka utöver två enorma städdagar och bilinlämning IGEN. Båda två tog rejält på krafterna kan jag lova. Under de två städdagarna tog jag och Marie ítu med lekrummet och barnens rum. 5 enorma svarta sopsäckar slängdes. Trots detta så är det precis inte tomt i något av rummen. Pryltokiga amerikaner, javisst! Och så har vi den där förgrymmade bilen. Jag har börjat hata den ny. Den var ju inne på reparation för x antal tusen och då räknar man ju med att den ska gå som på räls. MEN nej, då läcker den olija hit och dit. Stackars Aupairen får då sitta i timmar på verkstaden och använda varende hjärncell jag har för att försöka förstå grekiskan till bilspråk. De första timmarna öser alla grabbarna ur sig de vanliga och klassiska frågorna om pojkvän här och hemma, om alla tjejer är blonda med blåa ögon i Sverige...ja ni förstår. När de frågorna tar slut tar bilsnacket över. Tillslut blev jag så trött på dem att när en av mekanikerna kom in för att fråga mig någonting om tanklocket så låtsades jag inte förstå ens vad det var. Jag tror att de fattade piken och förstod lite vilken kunskapsnivå jag låg på angående bilar.

Veckans höjdpunkt var dock då jag tog Katie och Lauren på en juldekorations tur. Hur mysigt som helst och verkligen ingenting man ens kan drömma om att uppleva i Sverige. Det var måga bilder på aupair mobilens interiör. Här kommer lite av vad som fastnade i kameran.

Absoluta favoriten är detta galna hus



The Campbells är inte så pjåkiga de heller



Och ni över till vad som fastnade utöver fina dekorationer



En stycke kladdig vindruta, lunch bag och mössa, Lauren, Laurens dansben och Katies huvud
 Fick precis ett samtal från Marie. De är åkte upp till Vermont i fredags och de kommer inte hem förens imorgon. De snöar för mycket så det är inte värt att riskera att åka hem. Wohoooo, sovmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0