Merry christmas

Jag har inte haft en chans att kommentera onsdagens julstök. Julstök,med betoning på stök ( och ja, för att gå händelsen i förväg så var det självklart Frida aka super nannyn som stod för städningen).
Det var en riktig upplevelse vill jag lova. Jag hade varit iväg och köpt peppakakshus under dagen. 6 packet så att Lauren, Katie och Ryan plus en vän var kunde få var sitt. Hur många var det på bilen? Mycket riktgit två. Och det ska vi vara glada för. Vilken jobb det var att få ihop det hela. Både jag och Marie tänkte att det bara var att sätta ihop delarna och sedan börja dekorera med en gång. MEN vad fel vi hade. För det första kom huset i sex delar, villket för Marie kom som en chock. Hon tog därför fram något underligt lim för att sätta ihop delarna, men det funade inte. Så då var det bara för henne och mig att börja röra ihop den vita massan. OCH det var här klurigheterna började. Hela köket var ett enda stort sockermoln. För lite vätska, fär mycket värtska. Strutar som sprack så att sockermassa sprutade över oss alla. Det var ren komedi. Men tillslut fick vi i alla fall ihop de två husen och då hade vi använt oss av sockermassa för fyra hus. Självklart var det nu tvungen att torka så barnen fick roa sig på annat håll.

Hur som helst var stöket sjukt mysigt och jag fick barnen att hjälpa till med städningen lite i alla fall, även om der bara tog bort en lite sockerask var.

Det går inte att beskriva hur mycket det här året har gett i form av mamma eganskaper jag nu har. För det först har ett tre dimentionellt schema fått fästa i min hjärna. Vad händer om jag gör så, vilka drabbas? Hur kan jag flytta något så att det blir bättre för x respektive för y osv? Sedan har vi städningen. Var sak på sin plats. John och pappa skulle vara ett ypperligt team. Mina päron, ni ska se källaren nu. A1 säger jag bara. Minsta lilla sladd är ihoprullad i den mest städade rullning. Till sist har vi planering, planering, planering. För att ta onsdagen som ett exempel. Middag vid halv fem. Hur ska det gå till med hela köket upp och ned? MEN klockan fem vara hela köket undanröjt och maten stod på bordet. Förlåt, men inte ens barnens biologiska mamma skulle kunna lyckats med det. Hur får man in dessa egeneskaper på CV?

Apropå CV, så har jag glömt att nämna att jag har fått mitt letter of recommendation från Harvard och från min lärare. Ni vet att jag inte var överförtjust i kursen. Att jag inte tyckte att jag fick ut tillräckligt utav den. MEN efter det här brevet så känner jag verkligen att det var värt allt. Det var inte så att man blev värsta bundis med läraren under de tre månaderna som kursen pågick. MEN på något sätt lyckades hon i brevet beskriva mig bättre än vad jag skulle kunna göra själv. "She has one of the most creative minds I have encountered in teaching at Harvard". Det hon skrev om mig värmde enormt.

Idag blir det till att ge sig ut i julhandeln igen. Det är fortfarade en del julkappar som måste inhandlas. Du kan vara glad för att du inte är här pappa. Häromdagen tog det mig över en timme att få parkering vid mallet. Och detta var mitt pådag. Föreställ er hur det kommer vara idag, lördag och sista helgen innan jul. MEN jag gillar det. Det är så himla mysigt när mallet är fullt av människor och toner och dofter av julen.



Spenderare faktiskt hela dagen i mallet igår också. Och en hel del blev det. God jul på er där hemma och mig också. Tack farmor för julklapparna. De ligger i den rosa till vänster, den rutiga i mitter och den blå till höger.

I morgon väntar mer julmys. 05.40 pm blir det traditionell brandbilsåkning med tomten på Cambell road. Jag hoppas lite jag med att jag får åka med och sitta i tomtens knä. Kanske gömmer det sig någon läcker brandman där under skägget.

Apropå tomte så måste jag berätta något roligt. Jag finner det grymt svårt att hantera situationer rörande tomten om han finns eller inte när jag själv slutade tro på honom för så länge sedan ( är det förresten normal att tro på tomten när man är 11, nästan 12?).
Häromdagen berättade jag hur vi firar där hemma. Om Kalle Anka vid tre och att tomten sedan knackar på bakdörren och delar ut presenterna. Ni skulle ha sett Laurens min.

- Hello Frida, what about SOS?
- What about what?
- SOS, secret of santa.

Vad sjutton är det tänkte jag. Jo, tomten visar sig aldrig. Här i Usa har alla skorsten och det är genom den han kommer och lämnar klapparna i julsockarna och under granen. Så många barna har sovit vid skorstenen för att försöka få en glimt utav honom. MEN det går inte sörru. Då kommer sömnfen,eller vad hon nu kallade den och gör så att man somnar igen.
Hur räddar jag denna situation tänkte jag. Jag försökte med att säga att ingen har skorsten i Sverige så att han jobbar helt enkelt på ett annat sätt där. Då kollade Lauren på mig. Himlade med ögonen och sa.

- Frida, I do not want to ruin it for you but I can tell you that the santa in your living room is a fake one. The real one comes and put the presents under the christmas tree and your mother hired someone to hand them out.


Kommentarer
Postat av: sus

hahahaha!Din unge har fattat grejen med santa alltså....gounge säger jag bara!

och ja frida..man kan tro på tomten tills man är typ 11...jag slutade när jag va 9 och kom hem en dag upprörd och ledsen och utbrast: "alltså de andra o klassen har inte fattat nånting,det är bara jag och fröken som förstår att tomten finns"

joja eller hur....

är grymt avis på dina julklappspåsar,den där sephora-påsen skulle jag kunna dö lite för,samt VS-påsen...åhh...

en god jul till dig frida.en julklapp väntar på dig här i götet,Kram!

2009-12-19 @ 19:48:00
Postat av: sus

(skrev nyss världens längsta kommentar men klickade inte på skcika...well...I blame the julstress)en kort version:

hahaha vilken gounge du ahr!Hon har fattat grejen helt klart.

man får tro på tomten länge,jag slutade när jag va typ 9 och då var det jag och min fröken som trodde och alla i klassen fnissade åt mig.

är avis på dina fina julklappspåsar...skulle kunna dö lite för både sephora och VS-påsen...åhh...

En God Jul till dig vännen,en julklapp väntar på dig här i götet.(skulle inte hinna fram i tid så vågade inte skicka den)

kramkram!

2009-12-19 @ 19:55:19
Postat av: sus

julstress var det ja.....jösses....

2009-12-19 @ 19:56:46
Postat av: Sanna

That's hilarious!

2009-12-21 @ 11:01:49
Postat av: Matilda

gulligaste sötaste Lauren! de där lät verkligen som någonting endast lauren kan säga!

hälsa hela familjen campell en riktigt god jul ifrån mig! och säg att jag saknar dom! och så klart den varmaste jul kramen till dig med! njut nu av den amerikanska julen, jag kan lova att de mesta känns ganska mesigt här hemma efter att ha vart iusa under en jul! :D saknar dig1

2009-12-21 @ 16:27:13
Postat av: Anonym

F antasi

R igorös organisationsförmåga

I ntensivt varm personlighet

D römvännen

A mandas älskling



Hon från Harvard kunde inte sagt det bättre om din kreativitet, men hon glömde några saker som jag tycker ska va på ditt CV:)

Älskar dig och saknar dig,

MERRY CHRISTMAS!

2009-12-22 @ 21:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0