-Have you been good this year?


Strax efter solnedgången bar det av för att träffa jultomten och brandmännen. Tjejerna var jätte uppspelta för att få träffa den skäggiga gubben och jag för att träffa brandsläckarna. Vi kom fram till platsen där brandbilen skulle stanna. Vi var den enda bilen där. Klockan tickade och trots att de går igenom samma procedur varje år och att de gång på gång frågar sig om de är på rätt ställe så kunde jag känna Maries och Johns oro för att vi missat dem. MEN inte. De kom till slut OCH vi var ensamna. Vilken lyx. Jag har seriöst aldrig varit med om något roligare. Självklart tvingade de upp mig i topmtens knä och istället för att det var föräldrar som tog kort på sina barn i hans knä så var det nu brandmännen och polisen som fann det så roligt och tog kort på mig i tomtens knä.
Självklart kunde jag inte hålla mig så när jag och tomten klarat upp att jag varit snäll i år och då han frågade mig vad jag önskar mig svarade jag en söt brandman.

Ett helt underbart slut på en helt underbar dag blev det. En dag som innan tomte knäsittande innehållit träning för min del, pulka åkning och allmänt julpyssel och julmys. Efter brandbilsupplevelsen åkte vi och hämtade upp Ryan för att åka till den galna gatan med all julbelysnings utsmyckning. Ekonomin hade tydligen påverkat dekoreringen en hel del. MEN för mig var det helt magiskt. Tyvärr blev inte bilderna så bra genom bilrutan. Stora vackra mansion var utsmyckade från backe till nocke.
Kvällen avslutades med familje tittande av survivor finalen.

God Natt


Kommentarer
Postat av: sus

ser otroligt mysigt ut,är så glad att du får en så fin jul!men var är bilden på dig och tomten...???

här är det inte så tokigt heller..massor av snö,och nu snackar vi Snö på riktigt och en Vit jul!

nu blir blåbärsgröt och te,sen äre jobbdags.

igår slog jag in 236 julklappar.ye sir,nog äre jul alltid.

2009-12-21 @ 10:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0